00:40 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر صمت

تاکید وزیر صمت بر لزوم داخلی سازی حداکثری قطعات خودرو
نماد برتر - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در صنعت خودرو تاکید کرد.
اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور
نماد برتر- معاون وزیر صمت از اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری خبر داد.
مجلس و سهامدارن «شپلی» مقابل هم!
نماد برتر - نامه نگاری نمایندگان مجلس به وزیر صمت و هسدار ایشان در مورد کارخانه پلی اکریل ایران خبر ساز شد.
صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد
نماد برتر - صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۱۳۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.
برنامه‌های تأمین و توزیع کالاهای اساسی تصویب شد
در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰» ارائه شد.
اراده مدیران فولادی کشور برای دفاع از حقوق میلیون‌ها سهامدار/ کنار رفتن قیمت‌گذاری دستوری با تعامل وزارت صمت
نماد برتر- محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس در نشست با مدیران فولادی کشور گفت: شما مدیران صنعت فولاد کشور، وکیل میلیون‌ها سهامدار عدالت هستید و باید از حقوق آنها دفاع کنید که خوشبختانه این اراده و رویکرد برقرار شده است.
عزم فولادی برای حمایت از حقوق میلیون‌ها سهامدار/ بیانیه‌ای برای تامل بیشتر در طرح فولادی مجلس
نماد برتر- بورس کالای ایران امروز میزبان نشست رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و نماینده وزارت صمت با مدیران شرکت های بزرگ فولادی کشور بود که در این نشست علاوه بر همدلی و عزم مدیران فولاد برای حمایت از حقوق سهامداران، نماینده وزارت صمت بر تعامل همه جانبه این وزارتخانه با بازار سرمایه تاکید کرد؛ در پایان این نشست، مقرر شد بیانیه‌ای برای تامل بیشتر کمیسیون صنایع مجلس در طرح فولادی نگارش و به نمایندگان ارسال شود تا بهترین تصمیم‌ها در این حوزه با تعامل صنعت فولاد، بازار سرمایه، مجلس و وزارت صمت اتخاذ شود.
قیمت‌گذاری دستوری کالاها بر علیه تولید است
نماد برتر- اکبر ترکان، مشاور عالی سابق رییس جمهور با انتقاد از ادامه رویکرد قیمت‌گذاری دستوری، این رویه را یک «ساده لوحی بزرگ» در کشور می‌داند و می‌گوید: نتیجه قیمت‌گذاری کالاها، زیان تولیدکنندگان و سود هنگفت دلالان است به طوریکه در برخی موارد دلالان ۱۰ برابر فولادی‌ها سود می‌برند!
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
چرا حال بورس خوب نمی شود؟
نماد برتر- روند نزولی بازار سرمایه در هفته جاری درحالی ادامه داشت که برخی صاحب نظران معتقد بودند در هفته جاری و با کاهش ریسکهای سیاسی، ورق بورس برمی گردد و این بازار دوباره حرکت خود را بر مدار صعود آغاز می کند؛ اتفاقی که رخ نداد و همچنان سایه برخی اتفاقات سیاسی و تصیمات اقتصادی بر سر بازار سرمایه سنگینی می کند.
داستان فولادی ها از تحریم ترامپ تا رزم حسینی
ماد برتر - بعد از اینکه در سال 98 ترامپ صنعت فولاد ایران را تحریم کرد گویا وطنی ها نیز دلشان تاثیر بیشتر در حشیه این بازار خواسته و با ورود وزیر صمت و تصمیمات عجیب وی، فولاد وارد فاز جدیدی از دوران خود می شود.
مصوبه وزیر صمت غیر قانونی است
نماد برتر- واکنش شدید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به قیمت گذاری دستوری فولاد: مصوبه وزیر صمت غیر قانونی است.
"صمت" به‌دنبال شکستن انحصار خودرو
نماد برتر- وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: به‌دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم.
از کالاهای رسوب کرده در گمرک چه خبر؟
نماد برتر - انباشت و رسوب کالا در بنادر و گمرکات از نیمه دوم سال ۹۷ به چالشی جدی تبدیل شد، چراکه تا قبل از آن کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه تولید و واسطه‌ای تقریبا بدون توقف طولانی‌مدت ترخیص می‌شدند.
طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت را پیگیری می‌کنیم
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن تاکید بر اینکه باید از کپی‌کاری و مونتاژکاری در صنعت خودرو خارج شویم از دنبال کردن طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داده و اعلام کرد هوشمندسازی در صنعت خودرو نیز پیگیری خواهد شد.